Egzaminy na platformie Kampus

Jak przygotować się do egzaminu pisemnego na platformie Kampus?

Zachęcamy do zapoznania się z zestawem rozwiązań najczęściej pojawiających się problemów podczas egzaminów i zaliczeń przeprowadzanych na platformie Kampus 1, Kampus 2 i Kampus – egzaminy. Informacje zostały przygotowane przez Centrum Kompetencji Cyfrowych UW.

  • Egzaminator poinformuje Cię o terminie i miejscu egzaminu (poda link doniego). Sprawdzaj swoją skrzynkę pocztową! Pamiętaj, że zgodnie z Regulaminem studiów masz obowiązek używać poczty w domenie uw.edu.pl.
  • Co najmniej na 3 dni przed terminem egzaminu sprawdź, czy możesz zalogować się swoim kontem CAS do serwisu https://elearning.ckc.uw.edu.pl/. Twój login to nr PESEL, Twoje hasło jest takie samo, jakiego używasz do logowania się do USOS.
  • Egzaminy, do których jesteś dopisana/dopisany pojawią się w zakładce “Moje egzaminy” w serwisie https://elearning.ckc.uw.edu.pl/. Uwaga, dotyczy to tylko egzaminów odbywających się na platformie Kampus-egzaminy! Może się zdarzyć, że Twój egzamin odbędzie się w ramach kursu prowadzonego na platformie kampus.ckc.uw.edu.pl lub kampus-student2.ckc.uw.edu.pl i nie będzie tu widoczny.
  • Do przestrzeni egzaminacyjnej możesz również wejść standardową ścieżką. Zaloguj się kontem CAS na platformę Kampus-egzaminy https://kampus-egzaminy.ckc.uw.edu.pl. Z kategorii kursów wybierz jednostkę UW wystawiającą Twój egzamin, a następnie kliknij w tytuł egzaminu w godzinie jego rozpoczęcia, by przenieść się do przestrzeni.
  • W zakładce “Moje egzaminy” zobaczysz listę egzaminów. Link do konkretnego egzaminu stanie się aktywny dopiero w dniu i o godzinie jego rozpoczęcia. Dopiero wtedy będziesz mogła/mógł wejść do egzaminu poprzez kliknięcie w jego nazwę. Link przeniesie Cię bezpośrednio do egzaminu.
  • Zalecane przez nas przeglądarki to Google Chrome i Mozilla Firefox.

Co zrobić, gdy coś jest nie tak?

Zapomniałam/zapomniałem hasła do swojego konta CAS.

Nie mogę zalogować się kontem CAS – dostaję komunikat, że w moim koncie CAS brakuje adresu e-mail.

  • Jak najszybciej zwróć się do swojego dziekanatu lub pełnomocnika USOS w Twojej jednostce z prośbą o jego uzupełnienie. Musisz mieć wpisany e-mail w USOS, aby móc się skutecznie zalogować.

Nie widzę swojego egzaminu w zakładce “Moje egzaminy”

  • Przyczyna 1 – egzamin nie został jeszcze utworzony na platformie Kampus. Być może Twój wydział jeszcze go nie zamówił na platformie lub zamówił, ale egzamin jest jeszcze w przygotowaniu.
  • Przyczyna 2 – nie jesteś zapisana/zapisany na liście uczestników w USOS w przedmiocie, z którego odbywa się egzamin. Jeśli jesteś dopuszczony do egzaminu, koniecznie skontaktuj się z egzaminatorem, który powinien zwrócić się do CKC z prośbą, żeby dopisać Cię do egzaminu. Dzięki temu podejdziesz do egzaminu, ale ocenę w USOS otrzymasz tylko wtedy, kiedy będziesz zapisany na ten przedmiot w USOS.
  • Przyczyna 3 – być może Twój egzamin nie odbywa się na platformie Kampus-egzaminy lub nie został nam zgłoszony jak egzamin (musisz to wyjaśnić ze swoim Egzaminatorem).

Po kliknięciu na nazwę egzaminu nie mam do niego dostępu

Link do egzaminu stanie się aktywny (będziesz mogła/mógł go kliknąć) dopiero w momencie rozpoczęcia egzaminu.

Moje połączenie z internetem zostało przerwane.
Możliwy objaw: po kliknięciu na jakiś przycisk znika mi strona z egzaminem i otrzymuję informację, że utracono połączenie z internetem

  • Zachowaj spokój!
  • Nie zamykaj okna ani karty przeglądarki.
  • Nie cofaj się strzałką w przeglądarce.
  • Odśwież stronę, wciskając klawisz F5 lub korzystając z opcji “Odśwież”.
  • Jeśli egzamin jeszcze się nie skończył i odzyskasz połączenie, będziesz mogła/mógł kontynuować egzamin.
  • Jeśli egzamin się skończył, zapisz godzinę, w której utraciłaś/utraciłeś połączenie i skontaktuj się z egzaminatorem.
  • Zrób zrzut z ekranu (klawisz Printscreen / PrtSc) i zapisz godzinę wystąpienia problemu. Poinformuj egzaminatora.

Platforma zwolniła podczas egzaminu do tego stopnia, że nie mogę udzielać odpowiedzi
Możliwe objawy:
– wciskam przycisk “Następna strona”/”Zapisz podejście” i nic się nie dzieje
– po kliknięciu na przycisk nic się nie dzieje, a potem wyskakuje okno z komunikatem

  • Problem może leżeć po stronie Twojego połączenia z internetem, Twojej przeglądarki lub po stronie platformy. Zrób zrzut z ekranu (klawisz Printscreen / PrtSc) i zapisz godzinę wystąpienia problemu. Poinformuj egzaminatora.

Mam połączenie z internetem, ale platforma przestała działać
Możliwy objaw: widać np. komunikat “Kod błędu 502: Bad Gateway”

  • Zrób zrzut z ekranu (klawisz Printscreen / PrtSc) i zapisz godzinę wystąpienia problemu. Najprawdopodobniej inni studenci mają w tej samej chwili ten sam problem. Poinformuj egzaminatora.

Sposobem na udokumentowanie problemu technicznego jest zrzut ekranu. Niezależnie od przesłanych screenshotów, egzaminator poprosi CKC o interwencję: uniwersyteccy informatycy mają wgląd do prac i mogą prześledzić Państwa ruchy na platformie, co pozwala na analizę ewentualnych problemów technicznych i określenie ich rodzaju.